Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de nekem néha már csömöröm van a reklámoktól. Persze vannak jó, és rossz reklámok is.
Emlékszem egy időben volt egy nagyon helyes karácsonyi rádió reklám. Talán karácsony tájékán volt. Nagyon oda voltam érte. Ilyenkor amúgy is felfokozott érzelemben vannak az emberek, és a reklám olyan megható volt. Már nem emlékszem, hogy mit reklámozott, csak a reklám szövegének egy töredékére: Szeretnék egy olyan valódi, igazi, valóságos…és egy kedves hang kérte közben az ajándékot karácsonyra.
Szóval vannak jó, és rossz reklámok is. Van amit kimondottan utálok, még hallgatni is. Persze tudom, hogy szükség van rájuk, mert ebből élnek a tévék, és a rádiók, de miért nem lehet jó reklámokat készíteni?
Sok mindenről szólnak a reklámok, és sok mindent tudnak befolyásolni sajnos. A felnőtteket is lehet befolyásolni, de a gyerekeket még inkább. Ha ők hallana vagy látnak valamit, az sokkal másabb. Ezért is nem szeretem a reklámokat. Annyira befolyásolják őket, más, ha ők látnak valamit, és a reklámok ugye arról híresek, hogy milyen meggyőzőek. Annyira be akarják bizonyítani, hogy szükségünk van rájuk, és hogy nélkülözhetetlenek, hogy sokszor még mi magunk is elhisszük, ezért vásárolunk.
Egy nagyon egyszerű példa a befolyásolásról: Nem csak a gyerekek, hanem a felnőttek, az idősebb korosztály is igen befolyásolható. Az anyósom is ilyen típus, nagyon könnyű rábeszélni dolgokra. Azok a vásárlási promóciók, amiket nekik szerveznek, kimondottan az ő hiszékenységükre mennek rá, arra, hogy hogyan tudják őket megfelelően befolyásolni, manipulálni.
Számos ilyen vásárláson vett részt, és sajnos nem üres kézzel jött haza. Minden alkalommal vásárolt valamit, hol kisebb, hol nagyobb összegben. Egyszerűen elhitte, hogy nem tud élni nélküle, és szüksége van azokra a dolgokra. Sajnos rengeteget költött ezekre a tárgyakra. Vett már mindent, lábosokat, ágyneműt, nem is tudom, hogy miket. Szóval mindent összevéve igen is nagy ereje van a reklámoknak.
A mese csatornán is folyton játék reklámok vannak, ebből kiindulva, minden gyerek talál magának valamit, amire tuti, hogy szüksége van. Ja, és persze mindig az új dologra van szükség.
Persze vannak hasznos reklámok is, amiből vagy tanulunk, vagy hasznosítani tudjuk az információt. Ilyen amikor egy cég reklámozza magát. Tegyük fel, hogy nekem éppen szükségem lenne egy buszbérlésre, vagy személyszállításra mondjuk egy kiránduláshoz, de nem tudom, hogy hová is fordulhatnék?. Te tudnád, hogy állj neki megbízható céget keresni? Persze egy céget könnyen találunk, hiszen az internet segítségével ma már mindent megtalálunk, de honnan fogjuk tudni, hogy megbízható is, és a busz is az e, vagy mi van ha lerobbanunk? na ilyenkor nagyon jók a rádió reklámok, mert ilyeneket is reklámoznak. A tévét ugye sokan nem tudják megfizetni, a rádiók ára azért megfizethetőbb.
A kisebb városokban pedig csak ezekkel lehet érvényesülni. manapság már szerintem minden városnak, vagy községnek van egy rádiója legalább. Nekünk is van egy, és általában azt hallgatom, ha itthon vagyok, és pont a hasznos dolgok miatt. persze a zenét is szeretem nagyon, de a friss infókat is. Mindennel foglalkozik, mint például a baleset, traffipax, vagy ebéd… Az ebéd reklámokat kimondottan szeretem. Hogy miért? Mert majd minden cég, akinek menüje van, reklámozza magát. Így könnyebben ki tudom választani, hogy melyik menüt szeretném választani magamnak aznapra. Az árakat is bemondja, nem sok különbég van köztük, így amelyik szimpatikus, vagy éppen megkívánom, azt rendelem meg.
Mindent összevetve vannak hasznos, és haszontalan részei is a reklámoknak. Azt pedig muszáj elfogadnunk, hogy a reklámoknak mindig is helye lesz, legyen az a rádióban, vagy a tévében.